Gezond Plezier

Opdrachtgever

Axendo is een bedrijf, dat door middel van vernieuwende, en uitdagende software ontwikkelen applicaties creƫert waarmee ze hopen hun doelgroep aan te zetten tot ontdekken. Hierbij maakt Axendo ook gebruik van de laatste hardware die op de markt te krijgen is zoals Oculus Rift, leap motion en Philips Hue. Een medium dat binnen de software die ze ontwikkelen vaak wordt gebruikt is serious/interactive games, en dit is dan ook het gebied waarop we met Axendo gaan samenwerken.

 

Het is voor Axendo van belang dat het spel een toepassing heeft in het echte leven. Het moet niet alleen als vermaak dienen maar de speler moet er ook iets van leren. Vanwege de gekozen doelgroep moet je niet denken aan het leren van een nieuwe taal of het leren belastingaangifte doen, maar meer aan simpele toepassingen zoals het onderscheid kunnen maken tussen gezond en ongezond eten.

 

Ook dient het spel aantrekkelijk te zijn voor de speler en eenvoudig te zijn in het gebruik. Het dient voldoende feedback te geven aan de speler zonder (teveel) gebruik te maken van tekst. Deze feedback zal vooral in een visuele en auditieve vorm terug te komen.

 

Omschrijving

Gezond Plezier is een spel waarbij de speler spelenderwijs leert over gezond eten, groente, fruit en nog veel meer. Door middel van verschillende challenges, met verschillende moeilijkheidsgraden, heeft de speler altijd een uitdaging, waardoor hij het spel toch als interessant ziet, terwijl het nooit frustrerend moeilijk zal zijn. Het spel groeit mee met de speler.

 

Team Tilburg

Michel Jacobs (Professional Threader)

Myron Antonissen (User Interfacer Developer)

Sibe van Etten (Sound Engineer)

Laurens Adema (The Voice of Tilburg)

Dennis van Gils (Code Monkey)

Features

  • Dynamische moeilijkheidsgraad, iedereen kan het op zijn eigen niveau spelen!
  • Leerzaam
  • Makkelijk in gebruik
  • Eenvoudig uitbreidbaar
  • Multi-User, iedereen kan op zijn eigen account spelen

Platform

  • Android
  • Windows
  • Het device waarop gespeeld wordt heeft een front-facing camera of webcam nodig.

HowtoPlay

Een speler start het spel op via de application knop op de tablet.

Als de speler nieuw is kan deze een eigen account aanmaken door op het zwarte icoontje te klikken met een mannetje met een groen plusje afgebeeld.

Nu wordt de camera ingeladen en kan door op het scherm te klikken een foto gemaakt worden.

Deze foto kan dan goedgekeurd worden door op het vinkje te klikken of er kan een nieuwe foto gemaakt worden door op het kruisje te klikken.

Zodra de gebruiker beschikt over een account kan op de afbeelding van de gebruikt geklikt worden. Nu kan de gebruiker zijn profiel zien en kiezen voor het starten van het spel.

 

Het spel is simpelweg het volgen van de spraak instructies. Deze geven aan dat de gebruiker objecten moet aantikken die aan de rechterkant op het scherm zijn weergeven in een lijstje. Zodra de gebruiker dit doet zal het spel moeilijker of makkelijker worden naarmate de gebruiker meer of minder fouten maakt.

Zodra de speler alles uit het lijstje heeft verzameld wordt de score van de speler in sterren weergeven. Als deze positief is zal het volgende spel iets moeilijker zijn. Als deze minder goed is zal het spel iets makkelijker worden.