Hero en Monty op avontuur

De opdrachtgever

Onze opdrachtgever is de GGZe. Dit is een instelling die zorg en ondersteuning biedt aan degenen die het nodig hebben. Wij focussen op het deel van de GGZe dat kinderen sociale vaardigheidstraining biedt. Nadat kinderen de sociale vaardigheidstraining afgerond hebben doen ze vaak niks meer met de training. Om te voorkomen dat de vaardigheden weer vervallen maken we een spel dat ze leuk vinden om te spelen, maar ze toch blijft trainen.

Het team

Riccardo Scoppetta

Jesse Deij

Tim Goes

Rowan Dings

Daphne van der Veeke

Het spel

Ons spel is een 2D-platformer waar de speler door obstakels en mensen om mee te praten tegenkomt. De gesprekken met de mensen zijn gebaseerd op scenario’s die ook tijdens de SoVa-training naar voren komen. Verderop in het level geeft Monty feedback op het gekozen gedrag. Als de speler het goede gedrag kiest, ook wel aanpakken, krijgt hij als beloning coins. Hiermee kan de speler een ander shirt of een andere broek voor het karakter dat hij of zij bestuurt kopen. De levels en gesprekken moedigen de speler aan om op een aanpakkende manier sociale situaties aan te gaan.

Specificaties

Features

  • Dynamische en uitdagende levels
  • Interactieve dialoog
  • Feedback op gevoerde dialogen
  • Interacteren met NPC’s en objecten in de wereld
  • Moeilijkheidsgraad gebaseerd op de prestatie van de speler
  • Winkel voor het aanpassen van het uiterlijk van het karakter dat de speler bestuurt
  • Beloning
  • Statistieken

 

Platforms

Android & Windows

 

Controls

Android Windows
Beweging: D-pad

Springen: springknop

Interactie: tikken op hetgeen waarmee geïnteracteerd kan worden

Beweging: A- en D-toetsen of linker- en rechterpijltjestoets

Springen: spatie, pijltjestoets omhoog of W-toets

Interactie: E-toets of klikken op hetgeen warmee geïnteracteerd kan worden