Hero en Monty op avontuur
De opdrachtgever
Onze opdrachtgever is de GGZe. Dit is een instelling die zorg en ondersteuning biedt aan degenen die het nodig hebben. Wij focussen op het deel van de GGZe dat kinderen sociale vaardigheidstraining biedt. Nadat kinderen de sociale vaardigheidstraining afgerond hebben doen ze vaak niks meer met de training. Om te voorkomen dat de vaardigheden weer vervallen maken we een spel dat ze leuk vinden om te spelen, maar ze toch blijft trainen.
Het team
Riccardo Scoppetta
Jesse Deij
Tim Goes
Rowan Dings
Daphne van der Veeke
Het spel
Ons spel is een 2D-platformer waar de speler door obstakels en mensen om mee te praten tegenkomt. De gesprekken met de mensen zijn gebaseerd op scenario’s die ook tijdens de SoVa-training naar voren komen. Verderop in het level geeft Monty feedback op het gekozen gedrag. Als de speler het goede gedrag kiest, ook wel aanpakken, krijgt hij als beloning coins. Hiermee kan de speler een ander shirt of een andere broek voor het karakter dat hij of zij bestuurt kopen. De levels en gesprekken moedigen de speler aan om op een aanpakkende manier sociale situaties aan te gaan.
Specificaties
Features
- Dynamische en uitdagende levels
- Interactieve dialoog
- Feedback op gevoerde dialogen
- Interacteren met NPC’s en objecten in de wereld
- Moeilijkheidsgraad gebaseerd op de prestatie van de speler
- Winkel voor het aanpassen van het uiterlijk van het karakter dat de speler bestuurt
- Beloning
- Statistieken
Platforms
Android & Windows
Controls
Android | Windows |
Beweging: D-pad
Springen: springknop Interactie: tikken op hetgeen waarmee geïnteracteerd kan worden |
Beweging: A- en D-toetsen of linker- en rechterpijltjestoets
Springen: spatie, pijltjestoets omhoog of W-toets Interactie: E-toets of klikken op hetgeen warmee geïnteracteerd kan worden |
Comments are closed.