Titel

SwimGames

Opdrachtgever

Onze opdrachtgever is Rob Tieben van SwimGames. Deze heeft ons gevraagd om games te ontwikkelen voor het SwimGames platform.

Omschrijving

Zoals de naam al zegt, moet er gezwommen worden om deze spellen de spelen. Naast het zwembad staat een beeldscherm waar de games op weergeven worden. Boven het zwembad hangt een camera die de spelers detecteert. Deze zorgt ervoor dat de speler weergegeven wordt op het scherm als een gekleurde blob. Met deze blob kan de speler spelen. Hiervoor hebben wij twee games ontwikkeld, de teken game en de monsterblob game. In de tekengame werken de spelers samen om verschillende tekeningen in te kleuren. In de monsterblob game kunnen de spelers een zo mooi of gek mogelijk monster maken.

Team:  SwimGames

Pieter Kegel

Kitty van der Ploeg

Maikel van der Velden

Brian Versfeld

 

Features

Algemeen:

  • Spelers bepalen zelf hoe lang ze spelen
  • Iedereen kan meedoen, geen leeftijdslimiet
  • Iedereen kan ten alle tijden instappen en uitstappen

Teken game:

  • Spelers kunnen hun artistieke invloed geven aan het spel
  • Spelers bepalen zelf hoe snel iets ingekleurd wordt
  • Spelers bepalen zelf hoe het spel gespeeld wordt

Monster game:

  • Spelers werken samen om tot een eindresultaat te komen
  • Spelers kunnen het zo gek maken als ze zelf willen

Platform

Windows.

How to play

Spelers hoeven alleen maar onder de camera te zwemmen.

Extra software

Voor de extra software zal contact opgenomen moeten worden met SwimGames.