CollaBuild

Internet of Toys

Onze opdrachtgever Wouter Sluis wil graag kijken hoe je speelgoed kan combineren met moderne technologie. Bij onze game is het speelgoed de blokken en met die blokken ga je over het samenwerken over het internet.

In de wereld van CollaBuild zijn er vervelende pinguïns die je goud willen stelen. Om deze pinguïns te stoppen is het aan jou de taak om een muur te bouwen die ze tegenhoudt. Een iemand van jouw team gaat blokken inscannen om een muur te bouwen en de andere geeft aan waar jouw muur moet komen en waar de vijanden komen. Gaat het jou lukken door goed samen te werken met je medespeler het goud te verdedigen?

Het spel is te spelen op een Windows/Linux/Mac computer.

Spelvereisten

– Webcam

– Computer/laptop met Windows/Linux of Mac

– Blokken met Tags

– 2 Spelers

Spelbeschrijving

Om het spel te kunnen spelen moet eerst 1 speler het spel hosten door op de knop “Host” te klikken. Als dat gelukt is kun je met de knop “F1” een scherm openen waarin je IP-adres zichtbaar is. Vervolgens kan een andere speler (in hetzelfde netwerk) op de knop “Join” klikken en vervolgens dit IP-adres invullen.

Als alles goed gegaan is zitten jullie nu samen in één spel. de speler die het spel host gaat blokken plaatsen en de andere speler vertelt hem/haar waar deze geplaatst moeten worden.

Het inscannen van de blokken gebeurd door middel van de “Camera” knop in de rechteronderhoek. Deze knop opent je webcam en met deze webcam kun je de gebouwde blokken inscannen. Deze stap kan herhaald worden tot de speler tevreden is met het gebouw. Vervolgens kan de speler door middel van de muis het gebouw verplaatsen en met de linkermuisknop de locatie bevestigen.

Zodra beide spelers tevreden zijn met de locatie van het gebouw, kan met de knop “P” de horde pinguïns losgelaten worden. Je wint een level als de pinguïns nooit de schatkist bereiken. Wanneer ze dit wel lukt heb je de optie om het opnieuw te proberen!

Key selling points

– Geweldige samenwerking!

– Ruimtelijk inzicht!

– Leer samenwerken!